چرا کسب‌وکارهای نوپا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ناموفق هستند؟

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ درست همان‌طور که بسیاری از کسب‌وکارها از گزینه بازاریابی به خوبی در استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند اما از سوی دیگر برخی‌ها اشتباهات فاحشی را در آن مرتکب می‌شوند؛ در این مطلب به چهار اشتباه رایجی که نباید در رسانه‌های اجتماعی انجام دهید، خواهیم پرداخت.

شما با فالورهای خود ارتباط برقرار نمی‌کنید

به نظر شما در حال حاضر بهترین واسطه ارتباط با مشتریان برای ارائه خدمات به آنها چیست؟ پاسخ این سؤال رسانه‌های اجتماعی است.

اکثر مصرف‌کنندگان به طور مداوم رسانه‌های اجتماعی مختلف را بررسی می‌کنند، به همین دلیل است که این پلت‌فرم‌ها ابزار عمده پشتیبانی مشتریان محسوب می‌شوند.

بسیاری از کسب‌وکارها اهمیت این موضوع را به خوبی درک می‌کنند و خوراک رسانه آنها شامل یک لیست طولانی از پاسخ‌های پشتیبانی است که به مشتریان ارائه داده‌اند.

از آنجا که فالوورهای شما در ساعت‌های مختلفی صفحه شما را بررسی می‌کنند بنابراین شما می‌توانید از آن به عنوان یک فرصت برای ایجاد ارتباط بهتر برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

هر کسب‌وکاری دارای مخاطبان و بازار هدف متفاوت است، بنابراین شما باید به دنبال محتویاتی باشید که فالوورهای خود را به آن مشغول کنید.

به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما از نسل جوان هستند، تصاویر جالب همراه با عنوان‌های عجیب‌وغریب می‌تواند مؤثر باشد؛ به عبارت بهتر، استفاده از این نوع محتواها موجب تعامل کاربران و ارائه بازخوردهای مختلف از سوی آنها و با گذشت زمان کسب‌وکار شما بیش از پیش به سایرین معرفی می‌شود.

شما بیش از حد تبلیغات می‌کنید

در ادامه گزینه قبل باید به این نکته نیز توجه کنید که انتشار پست‌های تبلیغاتی متوالی شیوه‌ درستی نیست چرا که با این کار شما قطعاً فالوورهای خود را فراری می‌دهید؛ به عبارت بهتر، اگر فالوورها احساس کنند که همه پست‌های شما تبلیغات آشکار هستند، آنها حساب‌های دیگر را دنبال می‌کنند و شما به راحتی آنها را از دست خواهید داد در حالیکه این شما هستید که به آنها نیاز دارید.

شما از CTA در پست‌های خود استفاده نمی‌کنید

CTA به معنای دعوت از مخاطب برای انجام یک کار است که آن کار موجب می‌شود که مخاطب، بیشتر با برند شما درگیر شود.

جذب فالوور تنها به معنای افزایش جادویی فروش و درآمد نیست؛ همان‌طور که می‌دانید هر پلت‌فرم اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که لینک وب‌سایت خود را در آن قرار دهید اما بسیاری از شرکت‌های نوپا از این فرصت برای جذب و هدایت کاربران استفاده نمی‌کنند و در مقابل برخی دیگر ترافیک کاربران را به سمت آن سوق می‌دهند.

شما نیز می‌توانید لینکی را برای خبرنامه یا مقاله خود در نظر بگیرید یا اینکه یک پیشنهاد خرید را به آنها ارائه دهید؛ بیشتر بازدیدهای ناشی از رسانه‌های اجتماعی محصول کلیک‌های هدر رفته است.

در واقع هیچکس وقت خود را صرف تلاش برای پیدا کردن پیشنهادات شما نمی‌کند؛ به جای آن کافی است از راهکار ارائه شده استفاده کنید تا به شکل قابل توجهی شاهد تغییرات اساسی در نرخ تبدیل فروش سایت باشید؛ البته این را هم باید دانست که CTAها نباید تبلیغاتی باشند.

فرض کنید شما یک اینفوگرافی بسیار مفید برای وبلاگ خود ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید ترافیک را به سمت آن هدایت کنید؛ اکثر کسب‌وکارها به امید بازدید بیشتر، فقط آدرس URL آن را در پلت‌فرم اجتماعی خود قرار می‌دهند اما با افزودن یک CTA قوی، مانند عنوان جذاب، به شکل قابل توجهی میزان ترافیک را نسبت به روش قبل، افزایش دهید.

کسب‌وکارتان را ضعیف معرفی می‌کنید

شما باید این واقعیت را قبول کنید که نمی‌توانید بیش از حد در تمام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی فعال باشید، مگر اینکه شما یک تیم رسانه‌ای را برای آن اختصاص داده باشید.

این گزینه به شما بیشتر کمک خواهد کرد تا در سه رسانه اجتماعی عالی باشید به جای اینکه در تعداد بیشتری از آنها به صورت متوسط فعالیت داشته باشید.

برای این منظور شبکه‌های اجتماعی مناسب برای رشد کسب‌وکار خود را انتخاب و در نهایت برای تأثیرگذاری بیشتر روی آن تمرکز کنید.

به عبارت بهتر با فعالیت در چند رسانه اجتماعی محدود شما به شکل بهتری می‌توانید به پیام مخاطبان خود پاسخ دهید و بیشتر آنها را با برند خود درگیر کرده و آن را قابل کنترل کنید.

از سوی دیگر هرچه بیشتر بتوانید با آنها درگیر شوید، ارتباط شما با مخاطبان‌تان قوی‌تر خواهد شد؛ به یاد داشته باشید که رسانه‌های اجتماعی یک ابزار عالی برای ایجاد روابط و پشتیبانی طولانی‌مدت از مخاطبان است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *